Saturday, February 28, 2009

Antooo


Assalamualaikum ^_^, setelah beberapa hari off9 ( terima kasih dsebabkan kekurangan certain ISP kat mesia ni - XD ) h3nshin kembali lagiii! Selamat la beberapa jam sebelum itu aku sempat menghabiskan cerita AntooFighter yang sepenuhnya dihasilkan anak-anak tanah melayu ini ~ So, sekarang nak buatlah sedikit review berkenaan filem ala-ala tokusatsu tanah air ni...

Jalan cerita : 3/10
Kesan khas @ CGI : 4/10
Skrip : 6/10
Cinematografi ( sudut kamera, dll ) : 4/10
Lawak : 3/10

Well, secara ringkasnya cerita AntooFighter ni pasal... Lawan antu la kan? Pe lagi? Cerita ni byk gunakan hantu2 luar malaysia sbgai watak hantu. Misalnya, Dracula = Dracula ~ Ada Ju-On, dan pelbagai lagi hantu2 yg diimport utk menjayakannya ~ LoL ~ Apa pun, korang tengok dari awal cerita ni dah cukup tahu dah ending ( which is jenis cerita yg aku x suka - pasal tu 3/10) dan kebanyakan cerita ni mmg OBVIOUS ( mmg boleh teka la )

Antara yg aku kureng setuju ialah pemilihan Radhi OAG sebagai watak utama cerita ni, tapi kemudian bila fikir 2-3 kali, agaknya dia je yg seswai kot ~ Untuk cerita yg bertema berat, tetapi komedi mcm ni ( hu hu hu ) Apa pun, sebenarnya aku mmg minat ngan OAG sejak form 1 lagi, tpi ni first time tgk dia berlakon dan bagi seorang yg masih baru... Kiranya OK jgak, psal dia ni jenis tak boleh bawa watak serius sangat... Karang gila dia nanti ( he he he ) Apa yg aku nak fokus juga ialah jam yg Radhi pakai sepanjang awal cerita ni.. Jam Ultraman, yap Ultramannn! Sama mcm yg aku pakai dulu kat skolah menengah form 4 ( highlight lagi - Sekolah Menengah ) pasal aku sengaja amik kat rumah (maklumlah jam dah hilang) ~ ades... Apa macam boleh sama ni? >.<>


No comments: