Monday, March 23, 2009

Buono!

Buono! - ialah dari bahasa Itali yang bermaksud SEDAP! dan ya... aku tak akan cerita pasal makanan sedap2 psal perut aku ialah lohong hitam yang boleh menerima semua benda ( ada sign ENTER ) lagi kalo nak... Hu hu

Ah ni la kumpulan Buono!


Diorg ni ditubuhkan khas utk anime Shugo Chara ( yg aku x layan jgak ) untuk nyanyi lagu OP dan ED, tpi skrg diorg nyanyi lagu ED je psal Shugo Chara Egg skrg ni yg nyanyi lagu OP ( mungkin pasal Buono! ni dh maken feymes kot ) Dari kiri ialah Airi ( faveret aku ), Miyabi, dan Momo.

Kita mula intro dari kanan la plak! Momo suara dia kalo dengar kat lagu2 Buono! dan Berryz Koubou ( jgak team dia )... suara dia high pitch aaaa ( pasal dia umo 17 atau sora dia mmg bgitu... aku taktau ) tapi mmg aku benci suara dia kekadang, buat sakit telinga =_="

Miyabi pulak suara dia just sederhana, tapi serius aku takda rasa apa-apa yang sepesel ngan dia ni (kot) dan aku taktau cemana dia ada peminat plak. Ah, baru teringat, satu time je aku suka suara dia tapi bukan kat lagu2 Buono!, tpi kat lagu Berryz Koubou yang terbaru - Dakishimete Dakishimete. Dia ada nyanyi kat second verse "nani ga yasashisa yo?" yang bererti lebih kurang macam ni " Apakah maksud kamu dengan baik?" memang perghhh ~ cara dia ending bunyi "yo" memang kaw-kaw la.. Itu je aku suka dengar

Save the best for last ~ Airi! Airi ni asalnya kumpulan C-ute, tpi jugak sebahagian dari Buono! Ah inilah jadik bila Berryz Koubou + C-ute = Buono! Ha ha! Suara Airi ni besh sikit. Dia pun high pitch, tapi tak sehigh pitch Momo tu. Suara dia bagi aku Just Right la ckp. Memang seswai dia nyanyi, terutama skali kalo lpas Miyabi nyanyi, mmg nmpak teratur. Setakat ni aku perasan satu je kat lagu2 Buono! yang dia start dulu - Hoshi no Hitsuji Tachi - Biri2 Bintang ( ah a memang pelik tajuk ni, tpi mmg serius Hoshi-bintang dan Hitsuji-kambing biri-biri = Bintang punya Biri2... =_=") mmg best lagu tu ~ slow and steady

Jarang2 aku bagi download link - so be thankful (lol)



No comments: