Tuesday, May 26, 2009

Tokusatsu Malaysia = Bio-Nik?

Save the best for last ~ Lain kali aku akan cerita yang topik best2 gila ( trust me XD ) tpi kelmarin aku terlihat BIO-NIK yg bermain dalam slow AKSI di TV3, dan kebetulan fiffy, kwn sematrix aku tu jgk ada membuat posting tentang cerita tersebut ~ Korang boleh melihatnya di sini

Akhirnya... Drama malaysia ada jugak yg keluar dari kepompong tema " cinta 3 segi + perebutan kuasa + hubungan kekeluargaan " yang kebanyakan ditiru ataupun diilhamkan dari drama bersiri Amerika ~ Ye, ramai berpendapat cerita BIO-NIK slow dan membosankan ~ dan special efexnya pon... tidaklah sehebat mana (tapi 3d yg digunakan kali ini memang hebat. Selain daripada 3d, efex screen yg laen seperti kurang memuaskan... tetapi ianya tetap menjadi (wakaka). Apapun, cerita ini akan mempunyai 26 episod ~ dan aku looking forward untuk melihat sejauh mana cerita ini berkembang. Tak kira melalui character development mahupun storyline (tapi aku lebih suka storyline yg best dan tak boleh diduga)

Anyway, korang boleh melihatnya secara online juga ^^ Ianya boleh didapati di laman web rasmi TV3 di sini ataupun boleh juga melihat di youtube ( pihak stesen tv juga meletakkannya di situ sekarang... ~_~ Oklah... I juz leave the rest to all. Here's the trailer for BIO-NIK




No comments: